Eğitim Amaçları
Eğitim Amaçları |
1) Ülke ve dünya gerçeklerine duyarlı, etik değerlere saygılı, disiplinler arası çalışabilen, sorumluluk alabilen, etkin iletişim kurabilen, lider olarak görev alabilen ve kalite yönetimi süreçleri doğrultusunda hareket eden |
2) Mesleki bilgi ve becerilerle birlikte bilimsel ve teknolojik yenilikleri kullanabilen, kanıta dayalı verilerle problem çözme ve klinik karar verme süreçlerine katılan |
3) Araştırma ve proje süreçlerinde yer alan, sorgulayıcı, üretken ve yaşam boyu öğrenme sürecinin farkında olup destekleyen |
4) Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapan |
5) Ulusal ve uluslararası platformlarda görev ve temsiliyeti olan fizyoterapistler yetiştirmektir. |
Program Çıktıları |
1) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiye ait terimleri tanımlar ve alan ile ilgili çalışma, araştırma ve uygulamalarda edindiği bilgileri yerinde kullanabilir. |
2) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli profesyonel bütüncül değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
3) Mezunlar edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. |
4) Mezunlar programın eğitim dilini ve en az bir yabancı dili kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilir. |
6) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
7) Mezunlar toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık uygulama ve politikalarının üretilmesine katkıda bulunur. |
8) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
9) Mezunlar fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında profesyonel sosyal ilişkiler kurar ve farklı fikirleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
10) Mezunlar kişisel gelişim ilkesini ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser, bilgisayar, iletişim ve rehabilitasyon teknolojilerini etkin şekilde kullanır, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. |